zaterdag 19 januari 2013

Alpe d'Huez sportief hoogtepunt....

Alpe d"Huez sportief hoogtepunt of gekkenwerk ? In oktober j.l. is de directie/management groep van de Huttengroep naar de Alpe gereisd om de " moeder aller bergen" te beklimmen, op vrijdagmorgen vroeg vertrokken wij met 3 bussen en materiaal richting Frankrijk ,een lange gezellige reis,naar wel erg vroeg !!
s'middags bij aankomst in een verlaten skidorp verzamelen ....Aanwezig onze Roemeense directeur < een stoere fries getrouwd met een Roemeense >,  oboReifen, en nog 3 Duitse gasten, waaronder een advocaat en dat is bij problemen ook nooit weg. s Avonds  lekker eten en een goed glas wijn .
 
 
De volgende morgen stonden wij weer om 10 uur klaar < 16 man > om de berg te beklimmen , een ontzagwekkend monster met 26 bochten , waarvan sommigen staan als een muur .... daar moet je tegenop. Afzien dus .....jij hebt tijdens die beklimming nauwelijks tijd om te recupereren.
 
 
Ik ben zelf niet zo sportief maar ik heb toch veel respect voor mensen van 25 tot 66+ jaar die het toch maar een keer doen , petje af , ik heb ze zien zwoegen, zweten en bijna janken, het ging bij velen niet
hard..... langzaam maar ZEKER ......
Zelf heb ik 3 keer de Alpe gedaan !!!!! IK weet dus wat het betekend, hahhqahha , 1x als bijrijder en 2 x als chauffeur en verzorger in de volgauto. IK was dus einde van de dag nog fit. 
 
 
Uitzicht uit mijn hotelkamer
 
 
Het is een mooi landschap maar van je"af ' kijken zoals in Nederland lukt niet echt, boven op die verschrikkelijke bult is de eindstreep . Onze snelste man "de Roemeen Rien" 1.10 minuten, maar ja hij is wel afgetraind hij rijdt op hoog niveau "enduro extreme", een zware sport !! Verder maakt Rien met zijn mensen nog mooie producten. Ook knap de prestatie van Hutten senior <66 + > hij kwam in de staart van ons peloton binnen  3.uur 20 min .
 
 
Materiaal pech kwam ook voor, wel verdacht dat de mogelijke problemen al s"avond in de bar vooraf bij mij gemeld werden. Ik noem geen namen Ma........  !!
 
 
 
 
Bovenstaande foto toont een detail van deze "mensen doder". Ik krijg inmiddels ook weer begrip voor Lance Armstrong, hij had er alleen niet over moeten liegen,  nogmaals complimenten aan onze mensen die het bijna allemaal gehaald hebben , 's avonds nog geweldig doorgezakt , gezongen < nou ja> super gezellie ...... , daar zijn om begrijpelijke redenen geen beelden van , tot de volgende uitspatting . 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten